Sunday, January 13, 2013

Nu esti egoista?


“Pazeste-ti inima  mai mult decit orice, caci din ea ies izvoarele vietii.” Prov. 4:23
Cuvintele inca au un ecou in mintea mea. “Daca fiecare crestin ar face homeschool cu copiii lui, ce se va intimpla cu scolile publice?” m-a intrebat o prietena crestina. “Nu ne-a spus Dumnezeu sa fim sare si lumina in lume?”
Desi nu am avut un raspuns bun atunci, m-am gindit la logica si indemnul prietenei mele. Analizind motivele mele pentru homeschool am considerat efectul negativ de a continua expunerea continua a copiilor mei la invataturile umaniste si neplacute lui Dumnezeu. Cei mai multi copii din clasele I-VIII nu au abilitatea de a discerne adevarul din mesajele expuse, deci cum poate un copil sa dezbata un punct de vedere cu un profesor care nu pune pret pe adevarurile lui Hristos? La urma urmelor, o statistica recenta a dovedit ca multi adolescenti intimpina dificultati in mentinerea credintei cit timp sint in facultate. In mod evident, a astepta de la copiii mei sa duca mintuirea celor din scolile publice ar fi o greutate prea mare pe umerii lor. Sint egoista ca am grija de nevoile copiilor mei inainte de cele ale societatii? Nu cred.
Dumnezeu a dat parintilor prioritatea de a-si invata copiii. Da, Domnul Isus vrea copiii nostri sa influenteze lumea, dar ei cu greu pot face acest lucru daca nu sint pregatiti. Cuvintul lui Dumnezeu ne spune sa ne pazim inima cu toata seriozitatea  si ca un copil trebuie sa fie invatat calea pe care trebuie s-o urmeze. (Prov.22:6) De aceea, inainte ca un tinar sa poata influenta in bine fara a fi influentat de rau, trebuie sa aiba o baza puternica in cuvintul lui Dumnezeu. Din pacate familiile care fac homeschool sint acuzati ca spala creierele copiilor lor cu prostii religioase si ca ii fac intoleranti la idei si credinte diferite.
Ca un parinte care face homeschool, ai fost intrebat “Ce spui de copiii lasati in scolile publice?” Tu stii inima copilului tau. Nu lasa argumentul lumii cu “sare si lumina” sa te descurajeze de la a urma planul lui Dumnezeu de a-ti educa copilul.

No comments: