Saturday, January 19, 2013

Ce e succesul?


Cind am inceput sa fac homeschool m-am gindit la toate lucrurile care ar putea face invatatul acasa un succes. De multe ori m-am comparat cu alte familii, folosindu-ma de metoda lor pentru a ajunge la succesul dorit. Dar cum era de asteptat, am esuat. Mi s-a parut ca e imposibil sa ajungi la acel standard mitic de “familie care invata acasa perfecta”
La acest punct, multe familii renunta gindindu-se ca, cumva, si-au falimentat copiii, iar scoala va face ceea ce ei au “neglijat” sa faca. Dar in toti acesti ani am vazut ca nu e asa. De ce? Pentru ca nu este o metoda, este un OM.
In ultimul timp adulterul, divortul si sinuciderile au atins toate comunitatile, iar aceea a celor care invata acasa nu a fost iertata. Invatarea acasa nu este salvarea culturii noastre. Isus este. Invatarea acasa nu va aduce succes unei familii. Isus o face. Invatarea acasa nu va opri un copil de la razvratire. Doar Isus poate. Invatarea acasa nu va face casatoria puternica. Isus o face.
In minutul in care cred ca invatatul acasa va face oricare dintre aceste lucruri, acea zi va fi inceputul infringerii. Invatatul acasa nu va aduce succes unei familii mai mult decit un ciocan va aduce unei case.
Daca nu zideste Domnul o casa, degeaba lucreaza cei ce o zidesc; Psalmul 127:1
Nu astepta ca invatatul acasa sa faca ceea ce invatatul acasa nu e desemnat sa faca. Daca, la fel ca si mine, te gasesti in situatia in care te gindesti ca nu ajungi la standardul de “homeschooler de succes”, gindeste-te din nou, si renunta la acest standard. Nu te compara cu cei din jur. Fixeaza-ti ochii catre El. Nu renunta. Da orice problema Maestrului Artizan si lasa-L pe El sa-ti planifice familia conform specificatiilor Lui si pentru gloria Sa.

No comments: