Sunday, January 13, 2013

Analogii folosite gresit in critica homeschool


Cind citesti eseuri sau opinii care critica homeschool nu iti ia mult timp pina esti confruntat cu un numar de analogii. Utilizarea judicioasa a analogiilor poate fi un mijloc eficient de comunicare. Face mai usor de inteles conceptele dificile, scrierea mai interesanta si tinde sa fie mai persuasiva decit o simpla declaratie. Cazul numarului infinit de analogii de homeschool servesc pentru a demonstra mai bine parerea gresita pe care o are autorul despre educatie, mai mult decit orice alte idei specifice, despre deficientele homeschooling-ului.
J. Lessenberry de la Michigan Radio face o analogie intre doctori si profesori. Elspune: “Daca as anunta ca voi face ‘homedoctor’ cu familia mea pe masa de bucatarie, politistii vor veni foarte repede. Tratamentul gresit in educatie trebuie, de asemenea, sa fie ilegal.”
In afara de faptul ca acest lucru are loc la masa din bucatarie, nu exista nici o asemanare intre “doctorind acasa” si “invatind acasa”. Deoarece aceasta analogie este destul de comuna si aceleasi greseli sint facute in majoritatea analogiilor care implica homeschool, sa ne uitam mai atent la problemele care sint cu aceasta analogie.
EDUCATIA ESTE PENTRU MEDICINA CUM FILOZOFIA ESTE PENTRU STIINTA.
Educatia implica dezvoltarea mintii si a caracterului. Nu este ceva masurabil matematic. Daca ceri o descriere a unei persoane educate, acesta poate fi inceputul unei discutii filozofice. Pe de alta parte, apendicele poate fi descris in termeni specifici impreuna cu bolile asociate cu el. Dimensiunea, forma, culoarea si pozitia in corp sint documentate si poti chiar sa faci poze.
In timp ce exista relatii strinse intre minte si trup, este de inteles ca unul este un concept filozofic in timp ce celalalt este fizic.
MINTEA ESTE PENTRU APENDICE CUM GINDUL E PENTRU UN ORGAN
In cazul in care doctorul face o greseala, se repara mai greu (sau poate niciodata). Compara asta cu “lacunele” si “golurile” in educatie de care multi se tem ca homeschool creeaza la copii. Stim ca sint facultati care au clase pentru a umple “lacunele” pe care copiii care termina liceul le au. Ce demonstreaza acest lucru? Aceste decalaje pot fi completate la o data ulterioara, dupa cum este necesar.
Mintea nu este un organ ca apendicele din analogia lui Jack. Ea are nevoie de “alimentatie”, dar aceasta idee de alimentatie este, in sine, o analogie. Spre deosebire de organism, mintea nu are nevoie de vitamine, minerale, in schimb are nevoie de stimulare. Aceasta stimulare poate lua forme diferite in functie de fiecare individ. Este nevoie de mai mult decit un “gol” pentru a distruge mintea. Daca nu se face geometrie analitica in liceu, nu dauneaza nimanui mai mult decit munca necesara de a invata materia mai tirziu daca e necesar.
La fel se poate considera si comparatia lui Greg Laden de obtinere a carnetului de pilot, sau a lui D. Arnold pentru a repara o casa. Retorica unui educrator e ca o adiere in padure. Pomii slabi i se inchina, dar cei tari stau tari pe pozitie.
Sint profesori incompetenti chiar si in scolile cele mai bune. Nu zice nimeni nimic despre “lacunele” si “golurile” pe care ei le lasa??

No comments: