Sunday, January 13, 2013

Cel mai sever critic


Parintii care fac homeschool pot fi criticul lor cel mai sever. Pentru ca “profesorul” din fiecare, se straduieste sa predea cu adevar si acuratete, cei mai multi parinti au tendinta sa se judece ei insisi prea dur. Ori de cite ori am esuat in predarea perfecta a lectiei sau nu am avut un raspuns imediat la intrebarile copiilor mei, m-am simtit ca un faliment. La urma urmelor, nu este de asteptat ca un profesor sa stie totul despre fiecare subiect si sa aiba toate raspunsurile la indemina? Uitindu-ma inapoi, rid de prostia mea si de asteptarile nerealiste ale mele in acel prim an de homeschool. Surprinzator, cea mai grea lectie care am invatat-o a fost nu numai ca nu sint perfecta, dar  ca trebuie sa invat din greselile mele si sa merg mai departe.
Ca si crestini, avem de asemenea tendinta sa fim duri cu noi insine. Noi trebuie sa cautam sfintenia in viata noastra de zi cu zi si sa ne straduim sa crucificam dorintele pacatoase ale trupului, si de asemenea trebuie sa realizam un fapt foarte important ca numai Hristos e perfect iar noi sintem fragili si din tarina (Ps. 103:14) Intrucit am mostenit o natura pacatoasa (Rom 3:23) si sintem slabi in fata pacatului, Hristos ne stie mai bine decit ne stim noi si ne provoaca sa “vegheati si rugati-va, ca sa nu cadeti in ispita; duhul, in adevar, este plin de rivna, dar carnea este neputincioasa.”(Matei 26:41) Desi Dumnezeu stie cum sa “izbaveasca din incercare pe oamenii cucernici” (2Petru 2:9) si ofera o modalitate de a scapa (1Cor. 10:13b) El de asemenea ne iarta cind facem greseli si nu ascultam intotdeauna de El. Venind cu pocainta, Domnul nostru Isus Hristos alege sa nu se ocupe de noi in functie de pacatele noastre, dar mila Lui elimina pacatul nostru atit de mult cit este de departe rasaritul de apus (Ps. 103:10-13)
Dar tu? Te porti prea dur cu tine din cauza unui pacat din trecut care l-ai marturisit deja lui Dumnezeu? Nu te lasa prins in legaturile Satanei. Daca ai marturisit, Dumnezeu te-a iertat. Invata din greseli, apoi zimbeste din nou stiind ca esti un copil al lui Dumnezeu. Avem promisiunea cea mai frumoasa din Scriptura: “Acum dar nu este nici o osindire pentru cei ce sint in Hristos Isus, care nu traiesc dupa indemnurile firii pamintesti, ci dupa indemnurile Duhului”.  (Romani 8:1)

No comments: