Wednesday, January 9, 2013

Inselatorii Academice (2)


• Pentru ca profesorii trebuie sa petreaca timp in cercetare ca sa avanseze in cariera, ei trebuie sa-si gaseasca un subiect despre care nu a fost scris inainte sau cercetat in profunzime. De exemplu, un profesor de istorie, in loc de a studia modul in care Imperiul Roman a influentat civilizatia occidentala, el cere ca studentii sa faca  cercetari despre istoria producerii vinului, astfel incit el sa poata utiliza studiile si cercetarile studentilor pentru lucrarea lui de doctorat. Si asa, el nu este nevoit  sa-si piarda timpul sa cerceteze un subiect asa de vast cum e Imperiul Roman.
• In multe campusuri (la fel si in  cele de prestigiu), programele pline de sens care ar pregati studentii, dispar, si le iau locul programe care ajuta profesorul sa avanseze in cariera. Deci putem spune ca desi un student a absolvit una din cele mai prestigioase facultati, totusi poate fi in necunostinta de istorie (ca sa luam exemplul de mai sus), sau in alte domenii.
• Ce credem noi ca ar trebui sa reprezinte o diploma, este de fapt doar fragmente de cunoastere pe care profesorii s-a intimplat sa le scrie pentru doctoratele lor, cartile sau articolele lor.
• Presedintele de la Harvard a spus ca e greu de gasit profesori care sint dispusi sa-si petreaca timpul predind studentilor, pentru ca acestia primesc mai multi bani sa lucreze in cercetare. Daca sint solicitati sa predea, ar putea sa mearga la Yale sau Stanford care sint dispuse sa-i ia pentru ca stiu ca vor aduce o multime de bani si resurse departamentului de cercetare.
• Universitatea din Michigan – Ann Arbor, Berkeley si altele la fel de prestigioase, au declarat ca nu vor sa cheltuie prea multi bani pentru a preda studentilor, ci sint multi mai interesati sa cheltuie bani si resurse in departamentul de cercetare.
• Umflarea notelor de asemenea  e prezenta pentru ca daca un profesor nu primeste evaluari pozitive de la studenti la sfirsitul unui curs, avansarea in cariera poate fi afectata negativ.
• Ratia de democrat:republican este de 12:1 si consecintele sint educationale. Studentii care trec prin facultate fara a confrunta o viziune a lumii diferita de aceea a profesorilor, au oportunitati mai slabe de a-si dezvolta propria lor capacitate de a analiza diferite argumente-asa cum se face in viata reala de dupa facultate.

No comments: