Sunday, January 13, 2013

Implinind traditia


“Luati seama ca nimeni sa nu va fure cu filosofia si cu o amagire desarta, dupa traditia oamenilor, dupa invataturile incepatoare ale lumii, si nu dupa dupa Hristos.” Coloseni 2:8
Nu-mi place sa admit acest lucru, dar in primul an de homeschool am incercat sa fac din scoala noastra o copie la indigo a ceea ce am experimentat in scoala publica. Urmarind aceeasi rutina care am facut-o timp de 12 ani, am incercat sa convertesc scoala noastra si sa-mi invat copiii dupa standardele si tehnicile facute pentru o clasa de 25-30 copii. Multumesc lui Dumnezeu ca m-a ajutat sa descopar un mod mai bun pentru a preda lectiile scolare iar copiii au devenit mai bucurosi in studiile lor.
Urmarind traditiile cu care a crescut, apostolul Pavel a avut nevoie sa-si schimbe gindirea fata de noii credinciosi ai Bisericii. Ca un evreu devotat si un invatator al legii, el a vazut crestinii ca pe o amenintare a credintei de baza. Crezind ca el pastreaza adevarata inchinare catre Dumnezeu, Pavel i-a urmarit cu zel pe acesti credinciosi pentru a-i distruge. Sute de barbati si femei au murit ca urmare a actiunilor lui, pina cind a vazut lumina si L-a intilnit pe Isus pe drumul catre Damasc. Dupa citiva ani, Pavel si-a recunoscut greseala in 1 Timotei 1:12-13 cind a spus:    “Multumesc lui Hristos Isus, Domnul nostru, care m-a intarit, ca m-a socotit  vrednic de incredere, si  m-a pus in slujba Lui, macar ca mai inainte eram un hulitor, un prigonitor si batjocoritor. Dar am capatat indurare, pentru ca lucram din nestiinta, in necredinta!”
Dar tu? Este credinta ta in Isus Hristos bazata pe traditii goale care le-ai invatat ca si copil, sau il cunosti cu adevarat pe Acela care ne-a creat unici? Isus te iubeste si vrea sa aiba o relatie intima si dinamica astfel incit sa poti experimenta nu numai iertarea de pacate, dar si viata din belsug pe care El ne-a promis-o. (Ioan 10:10 ) Cere Duhului Sfint sa-ti atinga azi inima si sa-ti arate un mod nou de a iubi pe Domnul.

No comments: