Saturday, January 19, 2013

La ce sint folosite scolile


A intelege ce se intimpla azi in scolile din America ar fi imposibil fara cunoasterea a ceea ce educatorii radicali au propus cu 60 de ani in urma. Scopul lor, aratat in scrierile si discursurile lor, a fost ca sa foloseasca scolile pentru a crea o noua ordine sociala.
Cunoscuti ca “progresivi”, reformatorii au fost ucenicii lui John Dewey, seful scolii de cadre didactice de la Columbia University. El a spus:
Trebuie creata o noua gindire publica. Cum? Prin luarea gindirii fiecarui individ si sudate impreuna intr-o noua gindire sociala. Stereotipurile vechi trebuie aruncate si aduse opinii noi. Trebuie sa difuzam prin scoli o noua conceptie despre guvern – unul care va controla si opera activitatea economica in interesul cetatenilor.
Dewey a vazut ca un obiectiv principal de educatie ca trasatura individuala a fiecarui copil sa fie distrusa. Odata ce acest lucru e realizat, tinerii se vor conforma sau adapta in orice societate s-ar afla. Abilitatea de “a fi socializat in grup” a devenit masuratoarea “progresului” educational. Tot el a spus:
Copiii care stiu sa gindeasca pentru ei insisi strica armonia colectiva din societate, o societate unde toata lumea este interdependenta.
Nu este permis copilului sa o ia inaintea altuia. Acest lucru ar face rau “grupului”. Nimeni nu este lasat in urma pentru un lucru nefacut. Ar perturba “grupul”. Notele promoveaza concurenta. Nu e bine, pentru ca concurenta naste rivalitate si incurajeaza elevii sa exceleze si sa se ridice deasupra “grupului”. De ce aceasta obsesie cu “grupul” si activtatile in grup? Nu poti face socialisti din individualisti.
Un alt mod de a ajunge la obiectivul sau, Dewey a propus ca manualele scolare sa fie rescrise in asa fel incit sa previna generatiile viitoare de a invata traditiile, valorile, eroii si realizarile natiunii lor. Si-a dat toata silinta ca sa indoctrineze profesorii si sa prepare materiale de instruire specifice pentru a “influenta atitudinea sociala”, idealurile si comportamentul generatiilor care vin.
Multe dintre aceste eforturi isi culeg rezultatele. Ani mai tirziu, tinerii americani s-au dus sa lupte in Coreea. Au crescut cu cartile scrise de acesti “progresivi”. Mii au devenit prizonieri. Spre deosebire de razboaiele din inainte aproape 1/3 au colaborat cu inamicii comunisti. Un sef de la Armata Chineza a fost rugat sa scrie o evaluare a prizonierilor. Concluzia la care a ajuns:
Soldatul american nu este loial familiei sale, comunitatii sale, tarii sale, religiei si tovarasilor de arme. Conceptele lui dintre bine si rau sint confuze si prost formate. Isi subestimeaza valoarea, puterile si abilitatea lui de a supravietui…..
Aceasta evaluare socanta a uimit autoritatile militare de acasa in asa fel incit au facut o ancheta larga. Au aflat ca prizonierii nu au putut raspunde la argumentele in favoarea comunismului cu argumente in favoarea americanismului pentru ca stiau foarte putin despre America.
Presa, radioul, TV, industria de divertisment, guvernul si birocratia cu bugete de trilioane de dolari nu mai promoveaza valorile traditionale americane. Chiar si multe biserici mari, care ar trebui sa apere valorile biblice, si-au rupt legaturile de la autoritatea Bibliei si sustin avortul, feminismul, ordinarea homosexualilor si guvernul mondial.
Si ne mai miram ca s-a ajuns unde s-a ajuns??

No comments: