Nebunul zice in inima lui: “Nu este Dumnezeu!” S-au stricat oamenii, fac fapte urite; nu este niciunul care sa faca binele.
Din cauza influentei principiilor umaniste ale lui Dewey, manualele scolare ignora locul lui Dumnezeu din istorie – si din viata de zi cu zi. Institutul National de (ne)Educatie a finantat un studiu de 2 ani in care profesorul Universitatii New York, Paul Vitz si colegii sai, trebuiau sa evalueze modul in care valorile traditionale sint tratate in manualele din scolile publice.
Studiul lui Vitz a aratat ca, in general, in manuale nu se neaga existenta lui Dumnezeu ci mai degraba El si influenta Lui asupra societatii este ignorata. Acest lucru nu este nicaieri mai evident decit in textul de formare al profesorilor, Fundamentele Filozofice ale Educatiei. Autorii analizeaza fiecare din cele 9 filozofii in educatie din istorie care au influentat sau au format scolile de astazi. Titlurile capitolelor celor 9 filozofii sint:
1. Idealism si Educatie
2. Realism si Educatie
3. Filozofii Estice si Educatie
4. Pragmatism si Educatie
5. Recontructionism si Educatie
6. Psihologia Comportamentului si Educatie
7. Existentialism, Fenomenologie si Educatie
8. Filozofie Analitica si Educatie
9. Marxism si Educatie
2. Realism si Educatie
3. Filozofii Estice si Educatie
4. Pragmatism si Educatie
5. Recontructionism si Educatie
6. Psihologia Comportamentului si Educatie
7. Existentialism, Fenomenologie si Educatie
8. Filozofie Analitica si Educatie
9. Marxism si Educatie
Uitati-va la cele 9 titluri. Aceasta carte este menita sa explice si sa evalueze, pentru viitorii profesori, modul in care cele 9 filozofii au “contribuit” la forma de invatamint de azi. Ce lipseste? Autorii se uita la Platon, Aristotel, Dewey, Skinner, Marx si alti pagâni cu filozofiile lor. Crestinismul este ignorat, cu exceptia mentionarii scurte ca Augustin, Aquinas si Martin Luther au fost lideri ai crestinismului. Crestinismul este pus sub categoria “religiilor si filozofiilor estice” impreuna cu budismul, islamismul, Zen si taoismul. Hristos si Biblia este ignorata complet. De exemplu ei nu spun viitorilor profesori ce a spus Luther:
Mi-e teama ca scolile se vor dovedi a fi portile iadului, cu exceptia cazului in care se lucra cu sirguinta la explicarea Sfintei Scripturi si imprimata pe inimile lor tinere. Sfatuiesc ca nimeni sa nu-si trimita copiii unde Scriptura nu este pe locul suprem. Fiecare institutie in care oamenii nu sint ocupati cu Cuvintul lui Dumnezeu va deveni corupta.
(Chalfont, Abandonment Theology, pagina 53.)
Ce inseamna, pentru educatie, eliminarea lui Dumnezeu din lume? Chuck Colson a spus:
Asta inseamna ca scolile sa nu mai invete pe copii trasaturi de caracter, cum ar fi curajul sau onestitatea…Ironic, cind mergi la clasele de stiinta, vei gasi profesori care predau opusul a ceea ce cer la celelalte clase, aceea ca nu trebuie sa accepte ideile parintilor lor, ci sa aleaga dupa cum cred ei ca e bine. In clasele de stiinta este un singur fel de a gindi – si anume – darvinismul. Evolutia nu este deschisa la pus intrebari, si elevii nu sint invitati sa aleaga ei dupa ce au cercetat daca este adevarat sau nu.
Inlaturarea lui Dumnezeu din scoli are impact si asupra sistemului juridic. De exemplu, Curtea Suprema a hotarit ca avortul este legal. Ideile au consecinte! Luate toate acestea impreuna, rezultatele arata clar faptul ca istoria, credinta si valorile milioanelor de oameni sint excluse. Cei care cred in libertate nu sint reprezentati, cei care cred in familia traditionala nu sint reprezentati, iar cei care vor sa traiasca conform traditiilor lor religioase – nu sint reprezentati.
Iar fara cunoasterea istoriei si valorilor bazate pe legea lui Dumnezeu cum ne asteptam sa arate societatea?
No comments:
Post a Comment