Wednesday, January 9, 2013

Nu sint un american adevarat


Sint cosmarul tau cel mai rau. Nu sint un american adevarat.                                         
Eu cred ca banii care-i fac imi apartin mie si familiei mele, nu unui functionar guvernamental, fie el democrat sau republican!
Eu cred ca a avea un pistol nu te face criminal, ci te face un american destept.
Eu cred ca fiind o minoritate, nu te face nobil sau victima, si nici nu iti da dreptul la nimic.
Eu cred ca daca-mi vinzi un Big Mac, trebuie s-o faci in engleza.
Eu cred ca fiecare are dreptul sa se roage la Dumnezeul lui, cind si unde doreste.
Nu-i urasc pe bogati. Nu mi-e mila de saraci.
Nu am avut sclavi, nu am fost sclav, si NU VOI plati reparatii pentu ceva ce nu am facut.
Aceasta este America, cred ca daca nu-ti place cum sint lucrurile aici, intoarce-te de unde ai venit si schimba-ti propria tara!
Vreau sa stiu exact din care biserica predica Jesse Jackson, de unde ii vin banii si de ce el e intotdeauna parte a problemei si nu solutia. Pot sa aud un AMIN la asta?
Cred ca politistii au dreptul de a trage in tine daca fugi de ei, pentru ca daca nu esti vinovat, de ce fugi?
De asemenea cred ca politistii au dreptul sa te oblige sa tragi pe dreapta daca incalci legea, necontind culoarea pielii, pentru ca asta ii platim sa faca.
Si nu, nu ma deranjeaza sa-mi arat fata in poza de pe carnetul de conducere. Cred ca e un lucru bun, ca iti permite sa sti ca sint eu cu adevarat.
Sint mindru ca cuvintul “Dumnezeu” e scris pe banii mei.
Cred ca daca esti prea prost sa sti cum functioneaza un buletin de vot, nu vreau ca tu sa decizi cine ar trebui sa conduca tara cea mai puternica din lume in urmatorii 4 ani.
Eu cred ca nu e nevoie de un sat pentru a creste un copil, e nevoie de 2 parinti.
Cred ca “ilegal” e “ilegal”, indiferent de ce cred cei care fac legile.
Cred ca doar steagul american ar trebui sa fluture pe sol american. Daca vrei sa pui pe stilp steagul tarii de unde vii, te rog, fa acest lucru in propria tara! Daca steagul american nu este steagul tau, atunci aceasta nu e tara ta.
Daca aceste lucruri ma fac sa nu fiu un american adevarat ori te face pe tine sa ma clasifici ca sint rasist, atunci da, nu sint un american adevarat. Vrem tara inapoi! God Bless America!

Parintii isi exporta serviciul


Un profesor britanic, in sfirsit a spus cu voce tare ceea ce multi parinti care fac homeschool au realizat cu mult timp in urma, ca profesorii functioneaza pe post de “ingineri sociali” si “parinti surogat”.
Rod MacKinnon, directorul scolii Bexley Grammar, din sud-estul Londrei, a declarat ca scolile au fost nevoite sa evite lectiile traditionale deoarece ministerele au manipulat sistemul educational cu scopul de “inginerie sociala”. Acolo sint cei care doresc sa utilizeze copii si scoli ca ingineri sociali cu scopul de a crea o alta societate. El a spus ca “Copiii au nevoie de hrana, educatie, ingrijire, nu aruncati pe prima linie a reformei sociale…Profesorii nu au timp ‘sa creeze’ comportamente si atitudini in copii.” De asemenea el a spus ca profesorii nu pot fi ingineri sociali, lucratori sociali, parinti surogat si profesori in acelasi timp. Inainte de invatamintul obligatoriu, profesorul a servit nevoile copiilor sub autoritatea parintilor. Dar in momentul in care statul a preluat acest drept si a confiscat salariile parintilor pentru a plati pentru educatia publica si copiii au fost obligati sa participe, statul a devenit autoritatea. Profesorul s-a transformat de la satisfacerea cerintelor parintilor, la satisfacerea cerintelor statului.
Intentiile statului au parut nobile; la a ajuta toti copiii sa obtina o educatie de calitate. La urma urmei, tara noastra a depins de un electorat educat. Cu toate acestea, nu doar parintii saraci au profitat de posibilitatea de a primi o educatie gratis. Parinti care puteau sa plateasca scolarizarea, au renuntat la obligatia lor primara si au predat-o statului si agentilor sai care au devenit “parintii surogat”. Facind aceasta, parintii au solicitat din ce in ce mai mult ajutorul statului pentru a-i ajuta sa-si indeplineasca obligatiile primare.
Asta se vede si prin faptul ca Michelle Obama a facut din “polite favorabile familiilor” si “situatia grea a unei mame lucratoare” platforma ei ca prima doamna. M. Obama, 44 de ani, a lucrat ca avocat si administrator al unui spital din Chicago. Si-a lasat serviciul pentru a-si ajuta sotul in campania prezidentiala. Ei au 2 fiice de 9 si 7 ani. Ea a spus ca intotdeauna va fi o mama care va avea un servici. “Inainte ma trezeam dimineata si mergeam la un birou. Acum ma trezesc si ma duc la avion…Copiilor mei nu le pasa unde sint,” a spus ea. “Ele intotdeauna au stiut ca lucram amindoi, si atita timp cit ne intoarcem la timp pentru culcare, ele nu au cea mai mica grija unde ne aflam.”
Ce fel de tara am devenit atunci cind o potentiala prima doamna se lauda ca copiilor ei nu le pasa unde este ea in timpul zilei, in timp ce ea organizeaza campanii unde cere ca statul sa cheltuiasca mai multi bani pentru a ajuta familiile???

Inselatorii Academice (3)


• Multi din profesorii buni, cu activitate foarte satisfacatoare, nu vor avea contractul reinoit daca nu prezinta interes in cercetare, iar profesorii mediocrii pot fi angajati daca prezinta interes in cercetare. Multi profesori depun mult timp in a invata studentii materialul necesar si nu au timp suficient pentru a produce cantitatea si calitatea de cercetare necesara pentru a fi angajat permanent si deci vor fi concediati.
Deci daca unui profesor ii pasa de pensie ar trebui sa-si neglijeze studentii. (huh???)  Ca un profesor sa fie excelent trebuie sa consume mult timp sa pregateasca cursuri de inalta calitate precum si cuvintari de exceptie si nu mai are timp pentru cercetarea necesara sa obtina angajare permanenta la o universitate buna.
STUDENTII
• Studentii nu neaparat vor obtine o educatie mai buna la cele mai prestigioase institutii.
• Procentajul de studenti care iau doctoratul este mai mare la facultatile mai mici decit la universitatile de prestigiu. Institutiile cu cel mai mare procent sint cele care au mai putin de 2000 de studenti. Grinnell College are un procent mai mare de absolventi cu doctorat decit are Harvard ori Yale.
• La Stanford au fost investigatii federale pentru ca presedintele a folosit $17500 pentru nunta si de $2000 pe luna si-a cumparat flori acasa. Toate cheltuielile acestea au fost acoperite de scolarizarea scumpa pe care a trebuit s-o plateasca studentii.
• Un profesor de stiinta de la Universitatea din Michigan a declarat: “Fiecare minut pe care-l pierd intr-o clasa cu studentii din primii doi ani, ma costa bani si prestigiu.” Deci studentii ar putea fi atrasi de numele unei universitati de prestigiu, dar pina nu vor ajunge in programa pentru licenta, probabil ei nu vor fi invatati de acesti profesori.
Acum intrebarea mea este: ce facem? Merita sa insistam ca copiii nostri sa mearga la o universitate prestigioasa? Trebuie doar sa ne trimitem copiii acolo pentru o diploma dar sa nu ne asteptam sa se intoarca cu o educatie? Ce ati face?

Inselatorii Academice (2)


• Pentru ca profesorii trebuie sa petreaca timp in cercetare ca sa avanseze in cariera, ei trebuie sa-si gaseasca un subiect despre care nu a fost scris inainte sau cercetat in profunzime. De exemplu, un profesor de istorie, in loc de a studia modul in care Imperiul Roman a influentat civilizatia occidentala, el cere ca studentii sa faca  cercetari despre istoria producerii vinului, astfel incit el sa poata utiliza studiile si cercetarile studentilor pentru lucrarea lui de doctorat. Si asa, el nu este nevoit  sa-si piarda timpul sa cerceteze un subiect asa de vast cum e Imperiul Roman.
• In multe campusuri (la fel si in  cele de prestigiu), programele pline de sens care ar pregati studentii, dispar, si le iau locul programe care ajuta profesorul sa avanseze in cariera. Deci putem spune ca desi un student a absolvit una din cele mai prestigioase facultati, totusi poate fi in necunostinta de istorie (ca sa luam exemplul de mai sus), sau in alte domenii.
• Ce credem noi ca ar trebui sa reprezinte o diploma, este de fapt doar fragmente de cunoastere pe care profesorii s-a intimplat sa le scrie pentru doctoratele lor, cartile sau articolele lor.
• Presedintele de la Harvard a spus ca e greu de gasit profesori care sint dispusi sa-si petreaca timpul predind studentilor, pentru ca acestia primesc mai multi bani sa lucreze in cercetare. Daca sint solicitati sa predea, ar putea sa mearga la Yale sau Stanford care sint dispuse sa-i ia pentru ca stiu ca vor aduce o multime de bani si resurse departamentului de cercetare.
• Universitatea din Michigan – Ann Arbor, Berkeley si altele la fel de prestigioase, au declarat ca nu vor sa cheltuie prea multi bani pentru a preda studentilor, ci sint multi mai interesati sa cheltuie bani si resurse in departamentul de cercetare.
• Umflarea notelor de asemenea  e prezenta pentru ca daca un profesor nu primeste evaluari pozitive de la studenti la sfirsitul unui curs, avansarea in cariera poate fi afectata negativ.
• Ratia de democrat:republican este de 12:1 si consecintele sint educationale. Studentii care trec prin facultate fara a confrunta o viziune a lumii diferita de aceea a profesorilor, au oportunitati mai slabe de a-si dezvolta propria lor capacitate de a analiza diferite argumente-asa cum se face in viata reala de dupa facultate.

Inselatorii Academice (1)


In cartea sa “Economic Facts and Fallacies”, T. Sowell descrie foarte amanuntit inselatoriile care se intimpla in mediul academic pe care multi nu le stiu. Voi scrie doar citeva (in 3 posturi) pe care le-am gasit interesante.
FACULTATEA:
• Nici un presedinte sau decan universitar nu este destul de competent sa decida ce cursuri ar trebui sa fie predate in chimie, matematica, economie, fizica, sau celelalte domenii. La fel, nici un administrator nu ar putea evalua cunostintele persoanelor care vor fi angajate sa predea in fiecare din gama larga de discipline, la un mic colegiu, si mult mai putin la o universitate mare. Din aceasta cauza rezulta ca profesorii pot, pur si simplu, sa se lase in voia prejudecatiilor personale fara nici un cost pentru ei. (pot invita orice vorbitor, ori pot nega donatii de la companiile pe care nu le agreeaza – companiile de petrol)
• Profesorii care au contract pina la pensie (tenure) cu scoala au liberatea sa predea si sa faca cercetari fara teama de represalii pentru punctele lor de vedere.
• Protectia extraordinara si privilegiile date membrilor facultatilor permit nu numai auto-indulgenta ci chiar si coruptia. De exemplu este de asteptat ca profesorii sa selecteze manualele pentru clasele lor pe baza a ceea ce ar fi cea mai buna sa educe elevii. Multi insa au recunoscut ca au selectat cartile bazat pe  primele/mita  platita de catre editori . (mii de $$)
• De multe ori chiar si programul este facut sa se potriveasca cu profesorul. Unii isi pun clasele in asa fel ca sa nu conduca in traficul de dimineata sau de seara astfel studentii avind probleme la a-si programa clasele, fiind nevoiti sa petreaca un semestru in plus pentru a lua aceste clase, platind in plus cheltuielile de scolarizare.  Toate acestea pentru ca profesorii sa poata evita traficul sau sa ajunga la lectia de tenis sau inot inainte de cina.
• Daca o companie, ca Ford Motor, si-ar permite sa actioneze in asa fel incit sa coboare calitatea produselor, ar risca pierderea vinzarilor de masini celor de la Toyota sau Honda. Dar profesorii nu risca nimic atunci cind isi aranjeaza clasele cum le plac, pe cheltuiala studentilor.

Cele 7 Fericiri din Apocalipsa


Cu toti stim “Fericirile” din Matei, iata citeva din Apocalipsa:
1:3 – Ferice de cine citeste , si de cei ce asculta cuvintele acestei prorocii, si pazesc lucrurile scrise in ea!
14:13 – Ferice de acum incolo de mortii, care mor in Domnul! – Da, zice Duhul, ei se vor odihni de ostenelile lor, caci faptele lor ii urmeaza!
16:15 – Iata, Eu vin ca un hot. Ferice de cel ce vegheaza si isi pazeste hainele, ca sa nu umble gol si sa i se vada rusinea!
19:9 – Ferice de cei chemati la ospatul nuntii Mielului!
20:6 – Fericiti si sfinti sint sint cei ce au parte de intiia inviere! Asupra lor a doua moarte n-are nici o putere; ci vor fi preoti ai lui Dumnezeu  si ai lui Hristos , si vor imparati cu El o mie de ani.
22:7 – Si iata, Eu vin curind! – Ferice de cel ce pazeste cuvintele prorociei din cartea aceasta!
22:14 – Ferice de cei ce isi spala hainele, ca sa aiba drept la pomul vietii, si sa intre pe porti in cetate!

Tuesday, January 8, 2013

Poezia in Biblie


Imaginea in poezia biblica este diferita de cea cu care sintem obisnuiti, cu versuri influentate de clasici. La fel ca la grecii antici, imaginatia noastra este in mare masura vizuala. Ne orientam mediului si persoanelor de linga noi prin simtul vederii, astfel incit ne asteptam ca literatura noastra sa ne spuna cum arata personajele si sa vizualizam scena.   Pe de alta parte, evreii nu erau de acord cu imaginile vizuale. Vecinii lor pagini puteau sa-si “vada” zeii, care se manifestau prin “imagini sculptate”.
Dumnezeul lui Avraam si Isac se descopera nu prin vedere, ci prin auz, prin proclamarea si citirea Cuvintului Sau. Interdictia ebraica a imaginilor se manifesta in totalitate in limbajul si arta lor. De exemplu, Biblia nu descrie cum a aratat Isus sau alte personaje. Pe de alta parte, scrierile vechilor greci sint pline de descrieri vizuale ale personajelor si a scenelor iar literatura noastra vestica le urmeaza printr-o panorama de detalii vizuale. Si Biblia descrie imagini, dar in loc de a fi vizuale, se bazeaza pe alte simturi.
Hai sa ne uitam la poezia din Cintarea Cintarilor. Ce facem cu aceste imagini? Obrajii ca niste rodii, un fruct cu sute de seminte? Oare aceasta inseamna ca Sulamita a avut acnee? Parul ca o turma de capre?Ce insemna? Cum am putea noi sa ne-o imaginam?
Dificultatile dispar si maretia poeziei iasa la iveala cind ne oprim sa incercam interpretarea acestor imagini vizual. Obrajii femeii nu arata ca rodiile; aceasta este o descriere a parfumului lor si probabil mai senzual, al gustului lor. Imaginile ebraice sint asociative, putind extrage din imagine diferite intelesuri. Astfel parul este o alta imagine tactila, evocind o imagine a prosperitatii si bunastarii intr-o cultura a pastorilor.
Rezultatul este experienta unei poezii din cele mai marete, un poem de dragoste.

Cautam profesor


“Dumnezeul tau te-a facut puternic. Intareste, Dumnezeule, ce ai facut pentru noi in templul Tau” (Ps. 68:28)
Te-ai gindit vreodata cum un anunt pentru un profesor de homeschool ar suna? Probabil ceva de genul asta:

“Acceptam aplicatie pentru profesor de homeschool care este evlavios si ii place sa fie distractiv. Aplicantul va fi responsabilpentru educatie si grija zilnica a copiilor de diferite virste. Solicitantul va avea urmatoarele roluri: bucatar, menajer, asistent medical, taximetrist, administrator, contabil, antrenor sportiv, director social, tehnician de computer, reparator de masini si obiecte de uz casnic, gradinar, instructor in mai multe domenii si niveluri, precum si diverse alte responsabilitati. Aceasta este o pozitie cu norma intreaga cu aproximativ 120 ore pe saptamina. (sau mai mult) Candidatii calificati trebuie sa fie in stare sa lucreze bine sub presiune, sa stie sa detina sarcini multiple, sa prioriteze munca, in timp ce mentine o atitudine prietenoasa si entuziasta. Trebuie sa gindeasca repede, sa aibe o memorie buna, precum si o vasta experienta in subiecte variate. Abilitati organizatorice si de rezolvare a problemelor sint un plus. Experienta precedenta de predare si/sau facultate este de preferat dar nu obligatorie. Daca sinteti interesat lucrind intr-un mediu cu ritm rapid, mereu schimbator, aceasta e pozitia pentru tine! Pentru mai multe informatii despre aceasta senzationala oportunitate de a cistiga implinire si recompense unice, va rugam sa aplicati astazi in persoana.”

Dupa citirea acestor calificari nu e de mirare ca multi parinti renunta la aceasta oportunitate de a ocupa un post de acest fel. Cine se poate masura cu aceste standarde? Laudat fie Dumnezeu, TU POTI! Pe masura ce pasesti prin credinta si iti incredintezi slabiciunile lui Dumnezeu, vei obtine nu numai acest “loc de munca” dar vei descoperi ca poti sa-ti inveti copiii acasa cu succes.

“Incolo, fratilor, intariti-va in Domnul si in puterea tariei Lui.” (Efeseni 6:10)

“Educatie” publica


Daca un magazin ar vinde produse inferioare sau daca o intreprindere ofera servicii proaste, majoritatea clientilor nu vor veni inapoi si eventual intreprinderea sau magazinul o sa dea faliment. Daca scolile publice vind educatie proasta, an dupa an, de ce nu dau faliment? De ce nu sint inchise?

Raspunsul: constringerea impusa de guvern. Daca scolile particulare nu se ocupa de educarea copiilor, parintii isi retrag copiii. Daca destui parinti si-ar retrage copiii din scoli, scoala aceea va da faliment. O scoala privata depinde de participarea voluntara si pretul de scolarizare platit de parinti/clienti pentru a ramine in afaceri.

Spre deosebire de scolile private, scolile publice sint controlate de guvern care functioneaza prin constringere. Guvernele locale dau legi care dau scolilor drepturi exclusive asupra educatiei copiilor nostri. Legile de frecventare obligatorie forteaza copiii sa mearga la aceste scoli. Taxele scolare forteaza parintii sa plateasca pentru aceste scoli. Spre deosebire de scolile private, scolile publice nu dau faliment aproape niciodata pentru ca isi iau “clientii” si banii prin forta.

Aceasta constringere is arata uritenia in scolile publice in mai multe feluri. Legile de acordare a licentei de profesor previne educatori excelenti dar fara licenta si experti din afara sa predea in scoli. Legile care avantajeaza profesorii cu vechime fac aproape imposibila concedierea profesorilor mediocri sau incompetenti.

Guvernul forteaza copiii sa mearga la scoala timp de sase la opt ore pe zi, cinci zile pe saptamina timp de doisprezece ani, chiar daca acesti copii urasc sa mearga la scoala. Autoritatile scolare forteaza copiii sa studieze subiecte dictate de ei, chiar daca copiii le gasesc plictisitoare si fara sens. De asemenea scolile publice forteaza parintii sa accepte profesori, chiar daca sint incompetenti.

Sa mai zicem ca scolile publice au interes in educarea copiilor nostri?

Ar trebui scolile publice sa fie ilegale?


In fiecare an, Statele Unite cheltuie mai mult de $ 550 miliarde pe scolile publice, incepind din anul pregatitor pina in clasa a XII-a, aceasta suma fiind mai mult de 4% din produsul intern brut al tarii.

In 2007, NAEP a dat un test elevilor,  unde 33% din elevii claselor a 4-a au punctat la citire, sub nivelul asteptat iar 29% din elevii de clasa 8-a au punctat la matematica sub nivelul de baza.

Departamentul de Educatie a Adultilor a constatat ca 14% din adultii americani au punctat sub nivelul de baza in educatie.

Performanta proasta in scolile din America impune costuri mai mari, cum ar fi plati mai mari impuse comunitatilor. In general, esecul sistematic al scolilor publice ameninta prosperitatea si securitatea natiunii in viitor.

Adultii fara o educatie buna sint mai putin susceptibili de a aduce o contributie pozitiva in societate si mai mult ca sigur vor deveni dependenti de serviciille guvernamentale.

Solicitarile pentru ca toti parintii care isi invata acasa copiii sa obtina acreditari de predare, sa se testeze regulat elevii care fac scoala acasa, sau sa faca invatamintul acasa ilegal, sint toate in zadar vazind succesul si rezultatele bune pe care copiii care invata acasa le au.

Sistemul scolar public esuat, plin de droguri, prietenii proaste, sex, propaganda homosexuala, lipsa de respect fata de autoritate, ne face sa intrebam:

Ar trebui ca Scolile Publice sa fie ilegale, nu?????

7 Principii pentru o economie sanatoasa


1. Oamenii liberi nu sint egali si oamenii egali nu sint liberi.

2. Ai tendinta sa ai grija de ce iti apartine; ai tendinta sa nu ai grija de ce apartine tuturor.

3. Considera efecte pe durata lunga pentru toti, nu efecte pe durata scurta doar pentru citiva.

4. Vei obtine mai mult daca incurajezi ceva si vei obtine mai putin daca vei descuraja.

5. Nimeni nu cheltuie banii altuia la fel de atent cum ii cheltuie pe cei proprii.

6. Guvernul nu da nimic la nimeni inainte ca sa fi luat de la altcineva.

7. Liberatea face toata diferenta din lume.

Sint crestin


Cind spun “Sint crestin”- nu strig “Sint salvat!”, soptesc “sint pierdut” – de aceea am ales calea aceasta.
Cind spun “Sint crestin’- nu o zic din mindrie, marturisesc ca am nevoie ca Dumnezeu sa-mi fie ghid.
Cind spun “Sint crestin”- nu incerc sa fiu puternic, recunosc ca sint slab si ma rog pentru putere.
Cind spun “Sint crestin”- nu ma laud cu succesul, recunosc ca am gresit si nu voi putea plati niciodata datoria.
Cind spun “Sint crestin”- nu cred ca stiu totul, cedez incurcaturii si smerit cer sa fiu invatat.
Cind spun “Sint crestin”- nu pretind ca sint perfect, defectele mele se vad de departe, dar Dumnezeu crede ca merit.
Cind spun “Sint crestin”- am partea mea de durere in inima, de aceea caut numele Lui.
Cind spun “Sint crestin”- nu doresc sa judec, nu am nici o autoritate.
Atita stiu: CA SINT IUBIT.

Ce fel de mintuire?


Una din cele mai grave idei din timpul Renasterii si al Iluminismului a fost credinta ca omul poate fi salvat prin cunostinta. Aceasta idee, care isi are radacinile in cultele agnostice antice, sustine ca cunostinta va salva omul si societatea si va aduce paradisul pe pamint.

Dar lucrurile nu stau chiar asa. Cu cit oamenii au mai multa cunostinta dar fara credinta, cu atit sint mai usor de pacalit. Exista mai multi comunisti printre profesorii de facultate si intelectuali decit printre muncitori. Cineva mi-a spus ca se vind mai multe carti de astrologie linga facultati decit in cartierele sarace. In mod clar, ceva lipseste. Cunostintele sint bune, dar nu sint destule. Cunostinta este acumulare de fapte; nu este capacitatea de a utiliza aceste fapte, nici hotarirea morala de a actiona cu intelepciune.

Scolile si facultatile noastre promoveaza ideea ca lumea are nevoie sa fie salvata prin cunostinta, dar probabil unul din lucrurile de care avem cel mai mult nevoie sa fim salvati sint scolile noastre.

Apostolul Petru, proclamind numele lui Isus Cristos din Nazaret, a declarat: “In  nimeni altul nu este mintuire: caci nu este sub cer nici un alt nume dat oamenilor in care trebuie sa fim mintuiti”.(Fapte 4:12)

Aceasta e problema: va fi lumea salvata prin fapte? Ori va fi salvata prin Isus Cristos? Daca salvarea este prin fapte, prin cunostinta, atunci sintem pe drumul bun. Cu cit stim  ai mult despre psihologie, despre luna, viata amoroasa a unui vierme si celelalte subiecte pe care cheltuim bani, cu atit sintem mai buni. Da-ti oamenilor destula cunostinta si acestia vor fi schimbati din pacatosi in sfinti. Dar toate acestea ne face mai rai in loc de mai buni.

Daca mintuirea e prin Isus Cristos, cum declara Scriptura, atunci cel mai bun lucru ar fi sa ne bazam pe acest fapt. Viata noastra personala si sociala trebuie sa fie in conformitate cu Dumnezeu si Cuvintul Lui. Institutiile noaste – biserica, statul, scoala – ar face bine sa-si construiasca temelia pe Dumnezeu.

Vom cauta sa fim credinciosi lui Dumnezeu in fiecare punct si in fiecare sfera a vietii, ori nu-L avem ca Domn.

Alegerea noastra e clara: mintuire prin cunostinte, sau mintuire prin Cristos?  Ce alegi?

Citeva principii


Virtute - Virtutea privata consta in onestitate, integritate si  caracter. Virtutea privata este atunci cind o persoana in mod voluntar se sacrifica pentru binele altora. 
Intelepciune - Cauta si obtine rĂ£spunsuri eficiente la probleme, prevede ramificatii la eventualele actiuni si  aplica solutiile. 
Diplomatie – Construieste punti de legatura pe un teren comun, descopera si pune Ă®n aplicare alternative si coopereazĂ£ cu alte persoane pentru a realiza obiectivele. 
Curaj – Curajul de a actiona si de a actiona drept … doreste si alege sĂ£ actioneze si sa persevere 
Abilitatea de a inspira noblete in altii - Prin ceea ce  spune si cine este … fiind model pentru altii.
Abilitatea de a inainta cauza libertatii - CombinĂ£ cinstea, intelepciunea, diplomatia,  curajul si nobletea sufleteasca.
Acestea sint citeva principii pe care  Ă®ncercam sĂ£ le punem Ă®n aplicare la noi in casa. Care sint ale tale?

Thursday, May 5, 2011

Tuesday, May 11, 2010

Somewhere in Colorado

Someone else has taken the task of making billboard signs:






















Friday, March 12, 2010

Children are our future?

Hello,
My name is Aneea Botan-Bote. I'm a 7th grade teacher for Sylvan Union School District. I can be reached at Dan Savage Middle School at 209-552-3300.
The attached document is a 250 word letter voicing my personal opinion on the crisis in education.
Thank you
Aneea Botan

With the advent of motherhood, I started paying attention to advice I’d earlier dismissed as “not applicable”. Though no stranger to hard work, I soon realized, PARENTS DON’T GET WEEKENDS OFF! In this context, I heard the best parenting tip, bar-none. “Don’t ever leave your child where you wouldn’t leave a million dollars of cold-hard-cash.”
This mantra echoes in my mind as I stare at the avalanche of foreboding headlines spelling destruction for our public school system. “Don’t ever leave your child where you wouldn’t leave a million dollars ... ” In times of crisis, we ARE leaving our children where we wouldn’t leave our money!
To add insult to injury, politicians shake menacing fingers at educators. “Hold teachers accountable!” seems to be the catch phrase of the day. As a middle school teacher, I cringe at the probable witch-hunts that will likely follow.
I know, first hand, the hours spent trying to find a new angle on an old lesson. I can easily rattle off the names of colleagues who do the same. Are there teachers who don’t pull their weight? Name a profession that is immune from such pestilence.
Do we then opt for merit pay? It sounds like sound business advice. Successful businesses, however, reserve the right to refuse service. Will teachers be able to screen their clientele? From the proverbial “hot seat,” we ought to get one last request. If other institutions are worth bailing out, couldn’t we do the same for our kids?

Aneea Botan-Bote