Monday, March 4, 2013

Eliminarea educatiei controlata de guvern va avea ca rezultat copii needucati


Aceasta este una dintre obiectiile care apar atunci cind se discuta despre datoria parintilor sa-si educe si sa-si invete copiii. In esenta, aceasta afirmatie implica faptul ca acei copii invatati de catre parinti sau se scolile private sint ignoranti. Se sugereaza ca in cazul in care statul nu invata copiii, ei nu sint educati. Asta este o insulta adusa parintilor si scolilor private, si de fapt nu se bazeaza pe nimic.
Controlul invatamintului de catre stat a dus la copii needucati. Copiii nu pot fi modelati intr-o forma impusa de stat. Copiii ar trebui sa fie liberi sa invete intr-un ritm propriu si de multe ori conform intereselor lor. Este adevarat ca unii copii ar ramine fara o educatie corespunzatoare, relativ vorbind, dar situatia in sistemul actual este mult mai rea si mai costisitoare.
Mai mult, parintii educati in scolile de stat nu arata bine! Asta sugereaza faptul ca parintii nu sint destul de educati ca sa-si invete copiii si sa le dea o instruire adecvata. Nu este asta o marturie proasta a scolilor publice? Spune atit de putin despre produsul scolilor de stat! Dar asta arata bine pentru cei care doresc sa foloseasca sistemul public de invatamint pentru a face pe oameni sa depinda vesnic de stat printr-un program de educatie pentru ignoranta.
Impotrivirea este, de asemenea, egoista, sau cum spune Jefferson, reflecta “o prezumtie profana” sa crezi ca controlul mintilor de catre stat este pentru beneficiul nostru. Dar acesta este cel mai mic dintre defecte. Cei care aduc acest argument ar trebui intrebati: Cum ramine cu copiii care au fost instruiti obligatoriu si care au absolvit cu o diploma de la stat, dar care nu pot citi si nici sa scrie?
Afirmatia ca eliminarea controlului scolilor de catre stat va duce la copii neadaptabili social pare stupida daca se considera ca educatia neguvernamentala a scos elevi mai bine pregatiti. De asemenea, ilustreaza faptul ca problema reala in educatie estecontrolul.

No comments: